11/3/13

DENÚNCIES d'AI

Amnistia Internacional, no descansa ni de dia ni de nit. Aquesta és una bona mala notícia perquè hauria d'arribar el dia en que la seva tasca fos prescindible.
De moment, però, la lluita per la dignitat humana i el respecte dels drets humans encara sembla tenir un llarg recorregut pel davant.
En aquest cas la notícia ens parla de Mèxic i de la brutalitat de les màfies que lluiten per controlar el narcotràfic el segon negoci més rendible del món després del tràfic d'armes.
Una visita a la seva pàgina web sempre és interessant ja que ens manté al dia de molts desajustos presents al nostre món i que sovints ens passen per alt si només ens informem per mitjà de la premsa diària.
 
EL CASO DE MIRIAM LÓPEZ
Miriam López fue torturada para obligarla a confesar su participación en un delito de narcotráfico. Su caso es uno de los miles de casos denunciados en México, donde la tortura es generalizada. ¡Actúa!
El 2 de febrero de 2011 Miriam López fue detenida arbitrariamente. Unos militares la torturaron para obligarla a firmar una confesión en la que se culpaba a sí misma y a otras personas de delitos de narcotráfico. Miriam fue violada tres veces, le aplicaron descargas eléctricas y le sometieron a asfixia, además de ser amenazada. Finalmente la dejaron en libertad sin cargos. Ella ha reunido el suficiente valor para presentar una denuncia, pero nadie ha sido llevado ante la justicia.

Miriam López no es la única persona torturada. En los últimos años miles de mexicanos y mexicanas han denunciado torturas y malos tratos a manos de soldados y policías. En la inmensa mayoría de los casos, los responsables nunca han rendido cuentas ante la justicia.

En 2012, la ONU recomendó a México la implementación de una serie de medias para combatir la tortura, pero el gobierno no ha hecho nada con ellas.

Ayúdanos a pedir justicia por Miriam y a acabar con la tortura en México firmando esta petición.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada