23/3/12

LA GENT S'EXPLICA DE CARA A LA VAGA

Jo estic amb les primeres 10, però intento ésser just i veure els diferents punts de vista. Que cadascú decideixi en consciència!!!

10 raons per les que faré vaga el 29 de març


Núria Puigbó, Helena Roig, Meritxell Sanchez-Amat i Nani Vall-llossera. Metgesses de família de l’Institut Català de la Salut.
1. Perquè sóc testimoni cada dia a la consulta del patiment de la gent que perd la feina i que veu com l’estigmatització i la culpabilització que es desprenen del discurs hegemònic actual sobre la classe treballadora s’afegeixen a les seves dificultats econòmiques i a l’afectació psicològica i de les relacions socials i familiars. Es pretén confondre la societat amb missatges que relacionen prestació d’atur amb aprofitament, ganes de treballar amb acceptació d’una feina siguin quines siguin les condicions laborals o baixa mèdica amb absentisme laboral, per posar alguns exemples. Aquesta reforma laboral no farà sinó facilitar la destrucció de llocs de treball.
2. Perquè veig cada dia el patiment de la gent que progressivament veu degradades les seves condicions laborals.
3. Perquè veig cada dia el patiment de la gent que treballa en l’economia submergida i que no té cap dret laboral reconegut.
4. Perquè veig cada dia gent que ha de treballar malalta per por a perdre el seu lloc de treball.
5. Perquè veig cada dia actuacions de les mútues laborals que em fan sospitar conflictes d’interès.
6. Perquè aquesta pèrdua de drets va afectant a gent més propera, companys que mai van pensar que el seu treball perillés perquè el servei que donaven es considerava necessari i hi havia consens en la societat que la sanitat pública universal era un bé per tothom i s’havia de preservar de les forces del mercat.
7. Perquè veig com les meves condicions laborals es degraden i es menysprea la meva feina com a treballadora de la funció pública.
8. Perquè sé que la causa de la crisi no resideix en el dèficit públic ni en les relacions laborals.
9. Perquè la història ens jutjarà com la generació que va permetre sense oposició que es perdessin els drets aconseguits en 200 anys de lluites socials i laborals.
10. Perquè, ateses les intencions verbalitzades de “regular” el dret de vaga, és possible que aquesta sigui la darrera vegada que puguem exercir aquest dret.
 0 0

Un comentario para: 10 raons per les que faré vaga el 29 de març

Jordi comenta:
Comparto muchas de las razones de la Huelga, pero como autónomo y pequeño generador de empleo, expongo aquí mis 10 razones por las que NO voy a ir a la Huelga:
1.- Porque mientras yo pierdo dinero cada mes en mi negocio, el sindicalista que va tras la pancarta de la huelga cobra 50 veces lo que yo gano al año.
2.- Porque cuando yo cerré mi negocio con 5 trabajadores y tras meses de pérdidas, me quedé completamente arruinado con las indemnizaciones de mis trabajadores. Después, mientras ellos tuvieron su prestación por desempleo, yo me quedé sin un duro y sin derecho a paro.
3.- Porque cuando he vuelto a montar otro negocio y he ofrecido trabajo a gente en el desempleo muchos de ellos no han querido por que cobran la prestación o me han pedido que les pague “en negro” para no perder la cotización de desempleo.
4.- Porque si yo no trabajo desde temprano hasta la noche, e incluso domingos, no me llega para pagar la hipoteca ni el colegio de mi niño. En cambio, amigos míos en paro, cobran su prestación sin importar que estén buscando activamente empleo o tomándose la cervecita de la mañana o el mediodía.
5.- Porque mientras muchos reciben dinero en negro y sin impuestos, yo me harto de pagar impuestos, alquileres, seguridad social, tasas de residuos y todo tipo de gastos
6.- Porque mi mujer trabaja lo mismo que yo, y no nos podemos beneficiar de ningún tipo de ayuda por la relación de parentesco.
7.- Porque en mi ciudad, la cola del paro se vacía justo antes de las 9 de la mañana, cuando los parados van a sus respectivos “trabajos” o hacer “chapuzas”
7.- Porque si el día de la huelga no trabajo, es un día menos que tengo para llegar a fin de mes.
8.- Porque reclamo quiero que se respete mi derecho a no hacer huelga, y no se me obligue a bajar la persiana de mi negocio por miedo a los destrozos.
9.- Porque entiendo que este país, contrariamente a lo que hace, tendría que premiar al que arriesga, al que trabaja y al que se esfuerza.
10.- Porque me molesta que tantos meses de negociación entre los agentes sociales no hayan conducido a nada, mientras cada día se cerraban cientos de negocios que generan empleo y ellos seguían cobrando su sueldo.
Pese a todo debo decir que me molesta que se meta en el mismo saco al autónomo con uno, dos o cinco trabajadores, que a la empresa con 500 y millones de beneficio.

1 comentari: